Când este prea scăzută tensiunea arterială?

În anumite limite, cu cât este mai mică tensiunea arterială, cu atât este mai bună. Nu există, de asemenea, un nivel specific la care tensiunea arterială zilnică este considerată prea scăzută, atâta timp cât niciun simptom al tulburărilor nu este prezent.

Simptome ale tensiunii arteriale scăzute

Majoritatea medicilor va lua în considerare numai tensiunea arterială cronică mică ca fiind periculoasă dacă generează semne și simptome vizibile, cum ar fi:

- Amețeli sau grețuri

- Leșin (sincopă)

- Deshidratarea și setea neobișnuită

Deshidratarea poate provoca uneori scăderea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, deshidratarea nu determină întotdeauna scăderea tensiunii arteriale. Febra, vărsăturile, diareea severă, excesul de diuretice și exercițiile fizice intense pot duce la deshidratare, o stare potențial gravă. Chiar și deshidratarea ușoară (o pierdere de până la 1% la 2% din greutatea corporală) poate provoca slăbiciune, amețeli și oboseală.

- Lipsă de concentrare

- Vedere neclara

- Piele rece, palidă

- Respirație rapidă, superficială

- Oboseală

Cauzele subiacente ale tensiunii arteriale scăzute

Scăderea tensiunii arteriale poate apărea odată cu:

- Șederea prelungită în pat

- Graviditatea - în primele 24 de săptămâni de sarcină, este normal ca presiunea sanguină să scadă.

- Scăderea volumului sanguin

O scădere a volumului sanguin poate, de asemenea, să determine scăderea tensiunii arteriale. O pierdere semnificativă de sânge din traume majore, deshidratare sau hemoragie internă severă reduce volumul de sânge, ducând la o scădere severă a tensiunii arteriale.

- Anumite medicamente

Un număr de medicamente pot provoca scăderea tensiunii arteriale, inclusiv diuretice și alte medicamente care tratează hipertensiunea; medicamente pentru inimă, cum ar fi beta-blocantele; medicamente pentru boala Parkinson; antidepresive triciclice; medicamente pentru disfuncția erectilă, în special în combinație cu nitroglicerina; narcotice și alcool. Alte medicamente cu prescripție medicală și fără prescripție medicală pot provoca scăderea tensiunii arteriale atunci când sunt administrate în asociere cu medicamentele de tensiune arterială ridicată.

- Probleme cu inima

Printre condițiile inimii care pot duce la scăderea tensiunii arteriale se numără o frecvență cardiacă anormal de mică (bradicardie), atac de cord și insuficiență cardiacă. Este posibil ca inima sa nu poată circula suficient sânge pentru a satisface nevoile corpului.

- Probleme endocrine

Astfel de probleme includ complicații cu glandele producătoare de hormoni în sistemele endocrine ale organismului; în special, o tiroidă subactivă (hipotiroidism), boala paratiroidiană, insuficiența suprarenală (boala lui Addison), scăderea zahărului din sânge și, în unele cazuri, diabetul.

- Infecție severă (șoc septic)

Șocul septic poate apărea atunci când bacteriile părăsesc locul inițial al unei infecții (cel mai adesea în plămâni, abdomen sau tractul urinar) și intră în sânge. Bacteriile produc apoi toxine care afectează vasele de sânge, ducând la o scădere profundă a tensiunii arteriale care pune viața în pericol.

- Reacția alergică (anafilaxie)

Șocul anafilactic este o reacție alergică uneori fatală care poate apărea la persoanele care sunt foarte sensibile la medicamente, cum ar fi penicilina, la anumite alimente, cum ar fi arahidele sau la intepaturi de albine sau de viespi. Acest tip de șoc se caracterizează prin probleme de respirație, urticarie, mâncărime, umflarea gâtului și scăderea bruscă și dramatică a tensiunii arteriale.

- Hipotensiune arterială mediată neuronal

Spre deosebire de hipotensiunea arterială ortostatică, această tulburare determină scăderea tensiunii arteriale după o perioadă lungă de timp, ceea ce duce la simptome precum amețeli, greață și leșin. Această afecțiune afectează în primul rând tinerii și apare din cauza unei comunicări necorespunzătoare între inimă și creier.

- Deficiente nutritionale - lipsa vitaminelor B-12 esențiale și a acidului folic poate provoca anemie, care la rândul ei poate duce la scăderea tensiunii arteriale.

Dacă observați o scădere bruscă a tensiunii arteriale

O singură citire mai mică decât cea normală nu este cauza unei alarme, dacă nu aveți alte simptome sau probleme. Dacă întâmpinați amețeli, grețuri, greață sau alte simptome, este o idee bună să consultați medicul dumneavoastră. Pentru a ajuta la diagnosticarea dvs., păstrați o evidență a simptomelor și activităților, notand momentul în care acestea au avut loc.

Sursa: American Heart Organization