Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Cititul înainte de a merge la culcare

„Să știi că ai ceva bun de citit înainte de a merge la somn se numără printre cele mai plăcute senzații” spunea Vladimir Nabokov.

Iată câteva dintre beneficiile lecturii înainte de culcare:

  1. Veți dormi mai bine

Uitați-vă la cum savurează copiii poveștile înainte de culcare; acest lucru îi ajută să aibă un somn mai bun. Trecerea într-o lume fictivă ușurează tensiunea și îi ajută să se relaxeze mai bine. Aceasta este una dintre cele mai bune modalități de a obține un somn cu adevărat odihnitor. E înțelept să menținem acest obicei ca adulți.

  1. Reducerea nivelului de stres

Cercetătorii de la Universitatea din Surrey (Marea Britanie) au făcut un studiu pentru a vedea dacă nivelul de stres a fost redus prin citire, în special înainte de culcare. Rezultatul a fost reducerea nivelului de stres cu până la 68%.

  1. Veți deveni mai creativ

Mulți antreprenori de succes citesc de toate înainte de culcare. De ce? Cercetările arată că vor fi mult mai creativi și vor avea mai multă pasiune pentru proiectele lor. Este ca și cum ar privi lumea de fiecare dată cu o pereche de ochelari diferiți. Încep să vadă problemele, oamenii și situațiile cu mai multă creativitate și ingeniozitate.

  1. Vă veți concentra mai bine

Cititul dintr-o carte ori revistă înainte de culcare ne va obliga să procesăm informația și să ne antrenăm creierele pentru a ne concentra. Ne poate ajuta să ne concentrăm pe lista noastră de activități pentru mâine.

  1. Veți fi o persoană mai empatică

Ce ne face empatici? Este capacitatea de a vedea lumea din perspectiva altei persoane. Cititul este un mod minunat de a descoperi și înțelege cum simt și acționează ceilalți.

  1. Veți crea o oază de pace și seninătate

Care este cea mai bună modalitate de a petrece timpul înainte de culcare? Cu siguranță nu cu televizorul pornit, urmărind un film cu imagini violente sau știrile cu titluri deprimante. Este benefică crearea unui spațiu liniștit în care să vă relaxați și să vă ajutați mintea să se pregătească de somn, iar lecturarea unei cărți vă va ajuta în acest sens. Lumina albastră emisă de pe ecranele televizorului și computerului va avea însă efectul opus.

▲ SUS