Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Gestionarea stresului

Stresul este o reacție psihologică și fizică normală la cerințele vieții. O cantitate mică de stres poate fi bună, motivându-vă să rezolvați problemele într-un mod performant.

Dar provocările multiple de zi cu zi, cum ar fi așteptarea în trafic, respectarea termenelor limită și plata facturilor, vă pot împinge dincolo de capacitatea dumneavoastră de a face față acestor situații.

Creierul nostru este dotat cu un “sistem de alarmă” pentru propria protecție. Atunci când creierul percepe o situație ca reprezentând o amenințare, acesta dă corpului semnalul să elibereze o serie de hormoni care măresc ritmul cardiac și cresc tensiunea arterială. Acest răspuns de tip "luptă-sau-fugi" vă ajută să luați cele mai bune decizii în contextul respectiv.

Odată ce amenințarea a dispărut, corpul nostru este menit să se întoarcă într-o stare normală, relaxată. Din păcate, complicațiile non-stop ale vieții moderne înseamnă că “sistemele de alarmă” ale unor persoane rar se opresc.

Gestionarea stresului include o gamă largă de instrumente pentru resetarea propriului sistem de alarmă. Aceasta vă poate ajuta să vă adaptați mintea și corpul (reziliența). Fără ea, corpul nostru ar putea fi mereu în alertă. În timp, stresul cronic poate duce la probleme grave de sănătate.

Nu așteptați până când stresul ajunge să dăuneze sănătății, relațiilor sau calității vieții. Începeți să practicați astăzi tehnici de gestionare a stresului, ce permit relaxarea corpului: plimbarea în natură, meditația, tehnicile de respirație profundă, masajul, dansul, ascultarea muzicii preferate, vizionarea unei comedii sau practicarea unui sport.

▲ SUS