Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Practica fericirii

Mulți oameni așteaptă ca fericirea să îi găseasă, când, în realitate, a fi fericit poate fi o alegere pe care o faceți. Există multe tehnici pe care le puteți încerca pentru a vă crea crea o viață mai fericită și mai plăcută.

Ce spune știința despre fericire

Cercetările au arătat că aveți control asupra fericirii dumneavoastră, aceasta depinzând de personalitatea, gândurile și comportamentele personale, aspecte care pot fi schimbate. În timp ce unii oameni cred că schimbarea locului de muncă sau a conduce o mașină scumpă va aduce bucurie pe termen lung, lucrurile nu stau neapărat chiar așa. În general, oamenii care au bogăție, frumusețe sau mai puțin stres nu sunt mai fericiți decât alții. Aceasta este o veste bună pentru mulți, deoarece există modalități de a avea o viață mai fericită care să nu fie consecința venitului sau a aparențelor. Oamenii fericiți își construiesc alegerile de viață în jurul a cinci alegeri:

  1. Aprecierea a ceea ce ai
  2. Acordarea de timp prietenilor și familiei
  3. A simți un sens al scopului în viață
  4. A trăi în momentul prezent
  5. Menținerea unei perspective optimiste

Alegeți optimismul

Optimismul este un aspect al vieții în legătură cu care dețineți controlul total. A fi optimist implică a vedea ceea ce este pozitiv în situația dvs. Dacă nu sunteți o persoană optimistă, există modalități prin care puteți combate gândurile negative, recunoscându-le și întrebându-vă:

- Este situația așa de rea precum o văd eu?

- Există un alt mod de a privi situația?

- Ce pot învăța din această experiență?

Investiți în relații

Relațiile sunt o parte importantă a fericirii. Când aveți alături oameni fericiți, ei vă vor îmbunătăți starea de spirit. Cercetările arată că relațiile oferă semnificație și sens superior vieții noastre. Deși poate fi ușor să vă luați ca atare familia și prietenii, ei sunt, de obicei, oamenii care vă sunt alături la bine și la rău. Este important să vă oferiți timp și disponibilitate emoțională acestor relații.

Exprimați recunoștința 

Recunoștința este un sentiment de mirare, apreciere și mulțumire pentru viață. A vă rezerva timp pentru a identifica lucrurile bune din viața voastră este un pas înainte pentru a fi mai fericiți. Practicați recunoștința înainte de merge la culcare și când vă treziți dimineața, gândindu-vă la trei lucruri ori experiențe pentru care doriți să mulțumiți.

Găsiți-vă un scop cu sens pentru dumneavoastră

Oamenii care se străduiesc să îndeplinească o misiune sunt mai fericiți decât cei care nu au astfel de aspirații. Obiectivele oferă un sentiment de scop, de sens, sporesc stima de sine și aduc oamenii împreună. Scopul în sine nu contează atât timp cât vă pune în acțiune.

Încercați să vă aliniați activitățile de zi cu zi cu sensul și scopul pe termen lung al vieții dumneavoastră. Dacă vă căutați scopul, întrebați-vă:

- Ce mă încântă și mă energizează?

- Care sunt cele mai frumoase realizări ale mele?

- Cum vreau să-și amintească alții de mine?

Practicați

În timp ce toate sfaturile menționate sugerează modalități de a vă ajuta să deveniți mai fericiți, practica este cheia fericirii. Amintiți-vă că alegerile, gândurile și acțiunile voastre vă influențează fericirea. Efectuarea unui efort pentru cultivarea optimismului și exprimarea recunoștinței poate deveni un obicei simplu în timp.

Trăiți în prezent

Nu așteptați ca bucuria să vină într-o zi când sunteți mai puțin ocupați sau stresați, pentru că acea zi e posibil să nu mai vină niciodată. Căutați ocazii de-a lungul zilei pentru a vă bucura de plăcerile mici din viață. Concentrați-vă energia asupra prezentului, în loc să trăiți în trecut sau să vă îngrijorați pentru viitor.

▲ SUS