Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Sănătatea femeilor

Multe dintre principalele amenințări la adresa sănătății femeilor pot fi prevenite. Principalele cauze de deces în rândul femeilor adulte din majoritatea țărilor europene includ bolile de inimă, cancerul, boli respiratorii cronice, accident vascular cerebral, boala Alzheimer și leziunile neintenționate.

Discutați cu medicul dumneavoastră despre factorii de risc pentru aceste afecțiuni. Ulterior, planificați reducerea acestora din viața dumneavoastră.

Gestionați afecțiunile cronice și efectuați controalele recomandate

Dacă aveți probleme de sănătate - cum ar fi colesterol ridicat, hipertensiune arterială sau diabet - care vă cresc riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral, urmați recomandările medicului dumneavoastră. De asemenea, consultați medicul despre momentul în care ar trebui să aveți mamografii și alte depistări de cancer.

Adoptați un stil de viață mai sănătos

Deși nu puteți elimina factorii de risc, cum ar fi istoricul familial, puteți controla alți factori de risc pentru boli de inimă, accident vascular cerebral și cancer. De exemplu:

- Nu fumați. Dacă fumați sau utilizați alte produse din tutun, cereți medicului dumneavoastră să vă ajute să renunțați. Evitați expunerea ocazională la fumul de țigară.

- Mânâncați sănătos. Alegeți legume, fructe, cereale integrale, alimente bogate în fibre și surse slabe de proteine, cum ar fi peștele. Limitați alimentele cu conținut ridicat de grăsimi saturate și trans, precum și alimente cu adaos de zahăr și sare.

- Mențineți o greutate sănătoasă. Pierderea excesului de kilograme vă poate reduce riscul de boli de inimă, precum și diverse tipuri de cancer.

- Faceți mișcare. Exercițiile fizice vă pot ajuta să vă controlați greutatea și să vă reduceți riscul de boli cardiace și accident vascular cerebral. De asemenea, ar putea scădea riscul de a face anumite tipuri de cancer. Alegeți activitățile care vă plac, de la mersul rapid la dans. Toate formele de exerciții fizice vor reduce riscurile precizate mai sus.

- Limitați alcoolul. Dacă alegeți să beți alcool, faceți acest lucru numai cu moderație. Pentru femei, asta înseamnă nu mai mult de o băutură pe zi. O băutură înseamnă 44 ml tărie, 355 ml bere sau 148 ml vin. Riscul apariției diferitelor tipuri de cancer - inclusiv cancerul de sân și de ficat - pare să crească odată cu cantitatea de alcool consumată și cu durata în care ați consumat alcool în mod regulat. Prea mult alcool vă poate crește tensiunea arterială și riscul de atac de cord și accident vascular cerebral.

- Gestionați stresul. Dacă vă simțiți permanent la limită, sistemul dumneavoastră imunitar are de suferit. Luați măsuri pentru a reduce stresul - sau învățați să faceți față stresului în moduri sănătoase.

Un stil de viață sănătos poate juca, de asemenea, un rol în prevenirea bolii Alzheimer.

Alte etape preventive

Femeile sunt mai vulnerabile decât bărbații la leziunile pulmonare cauzate de fum inhalat și poluanți. Acest lucru înseamnă un risc crescut de îmbolnăvire și chiar deces din cauza bolilor pulmonare obstructive cronice - care include bronșită și emfizem.

Vă puteți proteja sănătatea respiratorie prin faptul că nu fumați și evitați expunerea la fum, substanțe chimice și alți poluanți ai aerului. De asemenea, pentru a preveni infecțiile respiratorii, spălați-vă des pe mâini. Întrebați-vă medicul dacă aveți nevoie de o imunizare pentru a preveni pneumonia.

O altă cauză comună a decesului în rândul femeilor este reprezentată de accidentele de autovehicule. Pentru a rămâne în siguranță pe drum, purtați centura de siguranță. Respectați limita de viteză. Nu conduceți niciodată sub influența alcoolului și nu conduceți distrasă sau somnolentă.

Faceți tot ceea ce puteți pentru a duce un stil de viață sănătos. Măsurile preventive simple au un efect semnificativ în direcția reducerii riscurilor de îmbolnăvire pe parcursul vieții.

Sursa: Clinica Mayo SUA

▲ SUS