Simptomele astmului

Astmul este o afecțiune în care căile respiratorii se îngustează și produc mucus suplimentar. Acest lucru poate face respirația dificilă și poate declanșa tuse și respirație șuierătoare.

Pentru unii oameni, astmul este o provocare minoră. Pentru alții, poate fi o problemă majoră care interferează cu activitățile zilnice și poate duce la un atac de astm care poate pune viața în pericol.

Astmul nu poate fi vindecat, dar simptomele sale pot fi controlate. Deoarece astmul se schimbă adesea de-a lungul timpului, este important să colaborați cu medicul pentru a vă urmări semnele și simptomele și pentru a ajusta tratamentul după cum este necesar.

Simptomele astmului variază de la o persoană la alta. Este posibil să aveți atacuri rare de astm, să aveți simptome numai în anumite momente - cum ar fi atunci când faceți exerciții - sau să aveți simptome tot timpul. Semnele și simptomele astmului includ:

- Dificultăți de respirație

- Durere în piept

- Tulburări de somn cauzate de dificultăți de respirație, tuse sau respirație șuierătoare

- Un șuierat atunci când se expiră (respirația șuierătoare este un semn comun al astmului la copii)

- Tuse agravată de un virus respirator, cum ar fi o raceala sau gripa

Semne ce arată înrăutățirea astmului:

- Simptome de astm mai frecvente

- Creșterea dificultății de respirație (măsurabilă cu ajutorul unui debitmetru de vârf, dispozitiv utilizat pentru a verifica funcționarea plămânilor)

- Nevoia de a folosi mai rapid un inhalator cu eliberare rapidă

Pentru unii oameni semnele și simptomele astmatice se intensifică în anumite situații:

- Astmul indus de exercițiile fizice, agravat atunci când aerul este rece și uscat

- Astmul ocupațional, declanșat de substanțele iritante la locul de muncă, cum ar fi fumul chimic, gazele sau praful

- Astmul indus de alergii, declanșate de substanțe din aer, cum ar fi polenul, sporii mucegaiului sau particulele de piele și salivă uscată ale anumalelor

Adresați-vă medicului dumneavoastră:

- Dacă credeți că aveți astm. Dacă aveți tuse frecventă sau șuierături care durează mai mult de câteva zile sau orice alte semne sau simptome de astm bronșic, consultați-vă medicul. Tratarea astmului precoce poate preveni afecțiunile pulmonare pe termen lung și poate preveni agravarea afecțiunii în timp.

- Pentru a monitoriza astmul după diagnosticare. Dacă știți că aveți astm bronșic, discutați cu medicul dumneavoastră pentru a-l menține sub control. Controlul medical pe termen lung vă ajută să vă simțiți mai bine zi de zi și puteți preveni un atac de astm care vă poate pune viața în pericol.

- Dacă simptomele astmului se înrăutățesc. Adresați-vă imediat medicului dumneavoastră dacă medicamentul dumneavoastră nu pare să vă ușureze simptomele sau dacă trebuie să utilizați mai des inhalatorul cu eliberare rapidă. Nu încercați să rezolvați problema luând mai multă medicamente fără a consulta medicul. Folosirea mai multor medicamente pentru astm poate provoca efecte secundare și poate duce la agravarea astmului dumneavoastră.

- Pentru a evalua tratamentul. Astmul se schimbă adesea în timp. Întâlniți-vă cu medicul dumneavoastră în mod regulat pentru a discuta despre simptomele dumneavoastră și pentru a efectua toate ajustările necesare tratamentului.