Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Timp pentru sănătate. Cum?

Este cel mai ușor să renunțați la intențiile bune atunci când vă propuneți să faceți schimbări în bine la capitolul sănătate: slăbit câteva kilograme, mâncat mai multe fructe și legume, mai puțin fast-food, mai mult timp pentru relaxare ori făcut mai multă mișcare.

Obstacolele și provocările nu vor lipsi niciodată. În caz de nereușită, pe lângă faptul că e posibil  să acuzați o lipsă de voință și de motivație, este posibil să ajungeți la concluzia că pur și simplu nu aveți vreme pentru a fi sănătoși. Totuși, învățând cum să prioritizați activitățile zilnice, s-ar putea să aflați că aveți mai mult timp decât credeți.

Cheia este să vă pregătiți pentru a reuși înainte de a porni efectiv la drum. Iată câteva modalități de a vă schimba mentalitatea, astfel încât să puteți găsi timp pentru a vă concentra asupra sănătății.

Identificați prioritățile pe termen lung

Notați-vă prioritățile de top, cum ar fi gătit mai multe mese acasă, exerciții fizice un anumit număr de zile pe săptămână, petrecerea timpului cu prietenii și familia, voluntariatul sau petrecerea timpului pentru relaxare sau hobby-uri. Acum întrebați-vă: "De ce este aceasta activitate o prioritate?" și "Care sunt avantajele și consecințele de a face din această activitate o prioritate maximă în prezent și nu peste 10, 20 sau 30 de ani?"

Este obișnuită concentrarea pe termen scurt, mai degrabă decât pe termen lung, atunci când vine vorba de gestionarea priorităților zilnice. Gândindu-vă la modul în care acțiunile dvs. actuale vor avea un impact asupra viitorului dvs., puteți avea o perspectivă diferită asupra a ceea ce este cel mai important și a modului în care doriți să vă petreceți timpul. De exemplu, dacă acum vă concentrați timpul și energia asupra carierei și nu asupra activităților privind starea generală de bine, luați în considerare consecințele pe termen lung ale lipsei de îngrijire a sănătății dumneavoastră. S-ar putea să vă dați seama că o calitate ridicată a vieții în ultimii ani pentru a vă bucura de pensionare și nepoți este mai importantă decât unele din activitățile curente. Prin reevaluarea activităților curente pe baza viitorului pe care îl doriți, veți fi mai motivat să găsiți timp pentru a vă îngriji astăzi.

Puneți-vă convingerile sub semnul întrebării

Cei mai mulți oameni creează povești despre modul în care viața lor se bazează pe experiențele anterioare. Ei caută dovezi care să susțină credințele, convingerile (precum: “e greu sa slabesc”, “nu am timp pentru mine” ori “așa sunt eu, nu mă pot schimba”, fără a lua în considerare dovezile contrare. În timp, aceste credințe ghidează acțiunile prezente și viitoare.

Faceți un pas înapoi și întrebați-vă cum povestea pe care v-o spuneți dvs. influențează reușita propriu-zisă. De exemplu, ideea că mâncarea sănătoasă este dificil de pregătit și consumatoare de timp este o credință - nu este în mod obligatoriu adevărată. Dacă vă uitați mai atent la această credință, probabil veți descoperi că vă influențează succesul atunci când vă propuneți să mâncați mai sănătos. Cum? În loc să căutați modalități de a reuși să cumpărați și să gătiți mâncăruri sănătoase, vă pierdeți timpul și energia concentrându-se pe obstacolele la îndemână. Odată ce deveniți conștienți de felul în care credințele dvs. conduc comportamentul dvs., asemenea unui căpitan aflat la timona vasului său, puteți lua o decizie conștientă cu privire la ceea ce doriți să credeți.

Trăiți potrivit valorilor voastre

Cei mai mulți își petrec zilele în modul de supraviețuire, concentrându-se asupra sarcinilor care trebuie să fie bifate din lista de lucru pe acea zi. Acest lucru poate duce la o deconectare între ceea ce este cel mai important pentru dvs. și modul în care vă petreceți timpul. Când acțiunile tale nu se aliniază valorilor personale, vă puteți simți frustrat, nemulțumit, copleșit, nefericit sau chiar rușinat. Pe de altă parte, trăirea în conformitate cu valorile dvs. poate duce la un sentiment de bunăstare, împlinire și satisfacție. Sigur, toată lumea are în plan și acțiuni de tipul "trebuie să", dar este posibil să lăsați obiectivele pe termen lung să vă ghideze acțiunile zilnice.

Experiment

Încercați aceste experimente pentru a câștiga timp în timpul zilei, astfel încât să puteți atinge obiectivele dvs. pe parte de sănătate.

- Pentru câteva zile, notați tot ceea ce faceți în trepte de 15 minute - de la verificarea e-mailului la scoaterea coșului de gunoi. S-ar putea să fiți surprinși să aflați cât timp este irosit pe sarcini care adaugă puțină valoare vieții voastre.

- Scrieți toate prioritățile dvs., cum ar fi gătit mai mult acasă, mai mult sport pe săptămână, mai mult timp în familie sau avansarea în carieră. Întrebați-vă: "Care sunt beneficiile imediate și consecințele viitoare ale concentrării asupra acestor lucruri chiar acum?" Veți putea să vă imaginați mai clar obiectivele și să le reprioritizati în consecință.

- Scrieți cum ar arăta o zi ideală dacă ați practica obiceiuri care vă ajută să vă atingeți obiectivele. Începeți să trăiți o parte din această zi ideală în prezent, chiar e vorba doar de un simplu mic dejun sănătos acasă. Veți fi surprins de modul în care se “dilată” timpul în direcția obiectivelor dvs. De sănătate și stare de bine.

▲ SUS